الاثنين، 3 أغسطس 2009

((غريبة ...!!))

يادى النيلة ... يادى النيلة ... هوة انا مش هخلص من العيل الرخم ده ...؟!
كل يوم خناق ، وامه تيجى وتزعق وفى الآخر تطلع على مفيش، طب ما تقعد فى بيتهم احسن وبلاش وجع قلب
محدش طايقه لا عيال ولا مدرسين....
وكله يجى على دماغى .... مش انا الزفته الناظرة ..يالله اشيل بقى ...
والله لولا إن أمه جارتنا وست طيبة كنت ولعت فيه ...
يا ترى جى ليه المرة دى ....؟!
أكيد خناقة جديدة
المشكلة أن كل مة يتنطط على العيال وبعدها ياخد على قفاه ...!!
((ايوة يا ابلة مرفت ... خير!!))
((دول الأوائل على المدرسة يا ابلة ، اللى حضرتك هتكرميهم ))
اكلم مرفت بصوت واطى....
((والزفت ده عمل ايه تانى؟!))
((ده التانى على المدسة ....))
((غريبة...!!))
اديله المسطرة والقلم الهدية قبل الباقيين...
((شاطر ... سلملى على ماما))
ابص لمرفت بعد ما يمشى
((غريبة ...!!))...


الأسكندرية-بوكلى
3/8/2009

هناك 10 تعليقات:

كلام وخلاص يقول...

امال لو شافتك دلوقتى
كام شهر وتبقى طبيب رسميا
وبشهادة الحكومة
اول جمهورية قصة قصيرة
وكام مرةاول جامعة
:
:
جميل التقمص اللحظى بس ياريت تنزل كلام جدتك كمان

هبة خميس يقول...

طب مكتبتش الكلام دة على مين ليه ؟
جميلة قوي و ضحكتني
و ياريت برضه تحط بتاعة جدتك
تحياتي

Unknown يقول...

دة انت؟؟؟؟

يختى كميلة التانى عالمدرسة دى مفهومة بس انت ازاى كنت بتعمل مشاكل دة انت عسول اوى اوى وكتكوت كدة واكيد العيال الوحشين الكلبين هما اللى كانوا بيعملوا مشاكل وانت لا...


روح لطنط الناظرة قولها انا بقيت ضاكتووووووووور وغيظها وطلعلها لسانك

بعد ما تخلص غيظ فيها..بص لها باشمئزاز وقولها مستغربة ليه؟؟ حاجة غريبة

Lobna Ahmed Nour يقول...

غريبة .. وجميلة في نفس الوقت

:))

نعكشة يقول...

مش كل حاجة بنتوقعها بتحصل
و الناس مش زي ما هيا مبينة
و التصرفات اللي بنعملها و من وجهة النظر الناس بتتفهم حاجة .. من وجهة نظر اللي بيعملها بيعملها عشان حاجة تانة خالص

بطلت أطالب الناس إنها تفهمني صح
أو محاولتش من الأول
لو فهموني قشطة
لو مفهموش
مش هتفرق

الواحد مش لازم يبص نظرة متعمقة لكل الناس

مش غريبة


يلا خير


سلام عليك

shicooo يقول...

اسماء:

يا بنتى ما تاخديش بالمظاهر
امال لو ما كنتيش عارفة اللى فيها.........
:)

shicooo يقول...

هبة :

منورة البلوج
شكرا جدا
بس كدة تضحكى عليا
هوة عشان انا طيب ياعنى
على فكرة انا كان ممكن اضرب كل العيال دى
بس انا كنت بكبر ...
:)

shicooo يقول...

انجى:

الله بقى
كسفتينى اوىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى


بس على فكرة
ابلة ارادة الناظرة طبة موووووووووووت والله

shicooo يقول...

unique:

يااااااااااااااااااااه فنيك من زمان ....
مش شايف ليكى حاجة جديدة
ده انت فى اجازة حتى
ايه فينيك؟

shicooo يقول...

نعكشة :

انتى كلامك مظبوط
بس هوة عنى
فى الحقيقة ياعنى.....
انا كنت فعلا عيل رخم
واتمنى انى اكون بطلت

على فكرة البلوج بتاعك لذيذ جدا
ليه كاتبة انك هتقفليه؟!